EN RU UA

Нові енергетичні етикетки ЄС та заходи з екологічного дизайну

Нові енергетичні етикетки ЄС та заходи з екологічного дизайну

Нові енергетичні етикетки ЄС та заходи з екологічного дизайну

З 1 березня 2021 року у ЄС застосовується нова версія загальновизнаної енергетичної етикетки. Це має допомогти споживачам ЄС у майбутньому зменшити рахунки на енергію (у середньому економія буде складати до 285 євро/рік) та зменшити викиди СО2.

Змінені енергетичні етикетки будуть стосуватися чотирьох категорій продуктів:

  1. холодильники та морозильні камери, включаючи холодильники для зберігання вина. Також введена нова етикетка для «комерційних холодильників» – нової групи продуктів для холодильного обладнання, що використовується в магазинах і торгових автоматах.
  2. посудомийні машини;
  3. пральні та прально-сушильні машини;
  4. телевізори та інші зовнішні монітори , наприклад комп’ютерні дисплеї, які вперше покриті етикеткою;
  5. шини (з травня 2021 року);
  6. лампочки та лампи зі стаціонарними джерелами світла (з вересня 2021 року).

В майбутньому планується розширення застосування таких енергетичних етикеток для наступних категорій продуктів: сушильні машини, місцеві обігрівачі, кондиціонери, кухонні прилади, вентиляційні установки, професійні холодильники, приміщення та водонагрівачі, а також твердопаливні котли.

Оскільки все більше продуктів отримують рейтинги як A+, A++ або A+++ відповідно до поточної шкали, найважливішою зміною є повернення до простішої шкали AG. За цією шкалою дуже мало продуктів можуть одразу отримати рейтинг «А», залишаючи простір для створення більш енергоефективних моделей у майбутньому. Найбільш енергоефективні продукти, які зараз є на ринку, зазвичай позначатимуться як «B», «C» або «D». Враховуючи широке використання смартфонів споживачами, QR-код на нових енергетичних етикетках посилається безпосередньо на сторінку продукту в базі даних EPREL (Європейський реєстр продуктів для енергетичного маркування) для всього ЄС. Це спростить для споживачів доступ до додаткової інформації, якої немає на етикетці. Для холодильника, наприклад, така інформація може охоплювати розміри моделі, деталі лампочки, що міститься, тип відділень та їх індивідуальний об’єм, а також мінімальну гарантію, яку пропонує постачальник. З часом ця база даних також сприятиме прямому порівнянню продуктів. Також це стане допомогою у перевірці дотримання правил виробниками органам ринкового нагляду країн ЄС. Компанії також можуть створювати власні етикетки для енергоефективних продуктів, використовуючи шаблони енергетичних етикеток або генератор енергетичних етикеток .

Щодо ряду правил екодизайну, що діють з 1 березня 2021 року були внесені зміни щодо ремонтопридатності та потреби виробників зберігати запасні частини в наявності протягом 7-10 років після того, як продукти більше не будуть представлені на ринку.

Постановою Кабінету Міністрів України №915 від 01.09.21 р. були внесені зміни до постанови від 07.08.13 р. № 702 «Про затвердження технічних регламентів щодо енергетичного маркування» – регламентування вимог щодо енергомаркування та екодизайну енергоспоживчих продуктів відповідно до оновлених норм ЄС. Основні зміни стосувалися процедури надання споживачам інформації про електротехніку (про усі його енергетичні характеристики), якщо вона реалізується через мережу Інтернет (зокрема, обов’язково має бути опубліковано електронну енергетичну етикетку та мікрофішу).

Такі вимоги будуть застосовуватися до енергетичного маркування наступних товарів:

  1. побутові: посудомийні машини, електричні холодильники, пральні машини та барабанні сушильні машини;
  2. телевізори;
  3. кондиціонери повітря;
  4. електричні лампи та світильники.