UA RU EN

Особливості проведення громадських обговорень в процесі оцінки впливу на довкілля (ОВД)

Особливості проведення громадських обговорень в процесі оцінки впливу на довкілля (ОВД)

Про порядок проведення оцінки впливу на довкілля та особливості процедури ОВД для конкретних видів діяльності Ви маєте змогу ознайомитися в розділі новин нашої компанії. В цій статті мова піде про особливості проведення громадських обговорень та про важливість залучення профільних фахівців до громадських обговорень. Почнемо з того, що громадські слухання та обговорення в процесі оцінки впливу на довкілля – це публічний захід, присвячений обговоренню питання місцевого або регіонального значення, можливості внести пропозиції та зауваження щодо цих питань. Порядок проведення громадських слухань в процесі оцінки впливу на довкілля регулюється відповідною Постановою ухваленою Кабінетом Міністрів України. Про розмір плати за проведення громадських слухань в процесі ОВД Ви можете ознайомитись за посиланням.

Протокол громадських слухань, копії зареєстрованих зауважень та пропозицій, що надійшли від громадськості, інформація щодо їхнього врахування, відображаються у звіті про громадське обговорення. Також звіт про громадське обговорення публікується в реєстрі з оцінки впливу на довкілля уповноваженим центральним органом або Мінприроди.

Учасниками громадських обговорень можуть бути органи місцевого самоврядування та виконавчої влади, представники природоохоронних організацій, представники суб’єкта господарювання, громадські активісти та всі бажаючі, зацікавлені в питанні обговорення. Представники суб’єкта господарювання – це інженери-екологи, інженери-проектувальники, які складали звіт з оцінки впливу на довкілля та науковці, які долучалися до проведення необхідних досліджень. Профільні фахівці, яких слід залучати до участі в громадських обговореннях, – це зоологи, орнітологи, хіроптерологи, ентомологи, ботаніки, інженери-екологи з охорони атмосферного повітря, водних та земельних ресурсів. Необхідність залучення таких спеціалістів викликана активною участю громади в публічних обговореннях. Цікавість громадськості зростає. Небайдужість українців до обговорення діяльності підприємств, що можуть негативно вплинути на стан на довкілля та їхнє здоров’я, свідчить про підвищення екологічної свідомості серед населення та бажанні підтримувати екологічні ініціативи.

Відповідно до вимог Постанови, має здійснюватися аудіо та відеозапис громадських слухань. Аудіо та відео- матеріал є частиною протоколу громадських слухань. Перше слово під час проведення громадських слухань надається організатору. Він має оголосити порядок денний, склад учасників, інформацію щодо розміщення оголошення про початок їхнього проведення та звіту з оцінки впливу на довкілля для інформування громадськості. Наступним виступає суб’єкт господарювання-замовник проведення громадських слухань (або його представники). Він коротко описує планову діяльність, основні положення звіту з оцінки впливу, а також дані про можливий негативний вплив та розроблені заходи для його мінімізації. За необхідності, виступ суб’єкта господарювання можуть доповнити фахівці та експерти, які складали звіт з оцінки впливу. Після доповідей громадяни мають можливість поставити запитання суб’єкту господарювання, а останній, в свою чергу, має належним чином відповісти. Залучення науковців необхідне для більш детального обгрунтування питань, на які, наприклад, суб’єкт господарювання не зможе дати повної відповіді.

Спеціалісти компанії MCL здійснюють повний супровід під час ОВД, включаючи участь у громадських слуханнях разом із Замовником. Оцінка впливу на довкілля “під ключ” гарантує контроль за всіма етапи процедури ОВД та своєчасне рішення нагальних питань.